סמוטריץ' במכתב נוקב לבנט: "אם מישהו השתנה, זה אתה"

    איתי גדסי No Comments on סמוטריץ' במכתב נוקב לבנט: "אם מישהו השתנה, זה אתה"

    במרתב פתוח ונוקב לנפתלי בנט, מגיב יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' להתקפות של ימינה עליו, "אדם ענייני שמבין דבר או שנים בפוליטיקה. מבין שכרגע האופציה של ממשלת נתניהו, על כל הבעיות, עדיפה בהרבה מממשלת שמאל או ממשלת שמאל מחופש למרכז"

    בנט, סמוטריץ וכהנא צילום: פלאש90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת פתיחת הקלפיות, בישורת האחרונה מתפנה יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ׳ להגיב על  המתקפות של נפתלי בנט: "ממשלת נתניהו, על כל הבעיות, עדיפה בהרבה מממשלת שמאל או ממשלת שמאל מחופש למרכז".

    וכך כותבשכותב בצלאל לנפתלי:

    "אחי היקר. עבדנו הרבה ביחד, אנחנו מכירים זה את זה טוב מאד.

    אתה יודע מצוין שאני לא פראייר.

    אתה יודע מעולה שאני ממש לא בכיס של נתניהו, שאני אולי אדם שנעים לעבוד איתו אבל ממש ממש לא קל לעבוד עליו.

    אתה יודע מצוין שמעולם לא זגזגתי, לא זזתי מעמדותיי, שגם כשהיינו יחד כסיעה אחת ועבדנו אתה ואני ביחד לא ויתרתי לך, לא הייתי בכיס שלך.

    אתה גם יודע טוב מאד את כוחה של מפלגת ימין אידאולוגית, גם אם קטנה באופן יחסי, בקואליציה שתלויה בה. עשית את זה מצוין בעבר, ועם שמונה מנדטים לקחנו את המשפטים, את החינוך ואת החקלאות, העברנו את חוק ההסדרה והחזקנו את כל הממשלה בימין.

    אני ממשיך באותה הדרך בדיוק, כמו תמיד, נאמן לעקרונותיי. מציג מדיניות של ימין אמיתית, לא מתפשר ולא מתיישר לשום חליל.

    האצבע של בצלאל סמוטריץ' ואצבעות הציונות הדתית לא יורמו לעולם נגד ארץ ישראל, נגד פגיעה בקדשי ישראל. האצבעות של הציונות הדתית יעשו לממשלה חיים קשים – נביא בע"ה את השינוי במערכת המשפט, נחוקק את פסקת ההתגברות, ונחוקק מחדש את חוק ההסדרה, חוק הגיור וחוק המסתננים.

    אני לא זזתי מילימטר. תפסיקו עם הטיעון החלש הזה – אני לא בכיס של אף אחד. לא אני, לא איתמר בן גביר ולא שאר החברים ברשימה. זה פתטי. אני הייתי ונשארתי בצלאל סמוטריץ', ימין אידאולוגי על מלא שמאמין בארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל.

    אם כבר מישהו השתנה, זה אתה.

    כבר חודשיים אני מחכה, באמת מחכה לשמוע ממך, התחייבות פשוטה וברורה שלא תפספס הזדמנות היסטורית להקים ממשלת ימין על מלא ותעדיף ישיבה יחד עם השמאל. גם היום, יומיים לפני הבחירות, אתה ואיילת ויתר המועמדים מסרבים להתחייב לדבר הפשוט ביותר שאם יהיו 61 מנדטים לימין תבואו לממשלת ימין בראשות נתניהו.

    לא תחת לפיד, לא ברוטציה שמוטציה, לא בתמיכה מבחוץ של העבודה ומרצ. אתה אומר שלא תמליך את לפיד, שכוייח. שלא תשב איתו ברוטציה, אבל ממש לא אומר שלא תעשה איתו ממשלה יחד, איתו או בתמיכתו, וכל מי שיודע קצת מתמטיקה, ואתה כידוע יודע, מבין שזה בלתי אפשרי.

    ממשלה כזו היא ממשלת שמאל. גם אם יהיה בה רוב ימין, היא ממשלת שמאל. היא ממשלת שמאל כי אי אפשר לעשות בה שום דבר. אי אפשר להסדיר ישובים, אי אפשר לשנות את מערכת המשפט, אי אפשר להילחם בפשיעה הערבית, אי אפשר להלחם על השבת.

    זה אומר שבג"ץ ימשיך לעשות מה שהוא רוצה ולקדם כאן מדיניות שמאל, זה אומר שהפקידים יעשו מה שהם רוצים, זה אומר שחוץ מכלכלה לא יהיה פה שום דבר שמזכיר מדיניות ימין.

    אגב, אני מנצל את ההזדמנות להודות לך על השירות. לאחרונה אנשיך תוקפים אותי, מזכירים לציבור את כל ההתקפות שלי בעבר על ביבי. על ח'אן אל אחמר, על המסתננים, על מערכת המשפט והריבונות. אתם מוכיחים מצוין לציבור מי זה בצלאל סמוטריץ'.

    אדם ענייני שמבין דבר או שנים בפוליטיקה. מבין שכרגע האופציה של ממשלת נתניהו, על כל הבעיות, עדיפה בהרבה מממשלת שמאל או ממשלת שמאל מחופש למרכז.

    בוא ננסה לסיים את זה בצורה הכי פשוטה:

    נפתלי אחי. האם אתה מתחייב לבוא לממשלת ימין? האם אתה מתחייב שלא תהיה שותף בשום צורה לממשלת שמאל או שזוכה לרוב בתמיכת השמאל? האם אתה מתחייב שלא תיקח את קולות הבוחרים לטובת ממשלה יחד או בתמיכת יאיר לפיד, מרב מיכאלי, איווט ליברמן וניצן הורביץ?

    אני מתחייב". מסיים יו"ר הציונות הדתית את מכתבו הנוקב ליו"ר ימינה נפתלי בנט.

     



    0 תגובות